Rugpijn

Wist je dat 80% van de volwassenen regelmatig last hebben van hun rug? Rugpijn komt namelijk vaak voor in combinatie met uitstraling naar been en bil. In 70% van de gevallen heeft rugpijn geen specifieke oorzaak.  Factoren die wel een rol kunnen spelen zijn een slechte lichamelijke conditie of vaak en langdurig autorijden. Ook zien we het regelmatig terugkomen bij mensen die hun beroep zittend uitvoeren, of stress hebben. Als klachten langer dan drie maanden voortduren, spreken we van chronische rugpijn. Vaak worden verschillende behandelingen geprobeerd, helaas vaak zonder blijvend resultaat.
Rugpijn kan op meerdere plaatsen voor komen, zoals bij de lage rug, middenrug of bovenrug. Een ingezakte wervel, versleten heup of een beknelde zenuw kunnen de oorzaak van de klachten zijn.
Rugpijn | Schepenhof FysioRugpijn | Schepenhof Fysio

Persoonlijk en professioneel

Bij Doornbos Fysio Groep kunt u rekenen op een persoonlijke en professionele aanpak. Met de  geavanceerde David Spine Solution-apparatuur en meetinstrumenten brengen we op wetenschappelijk bewezen manier de kracht en mobiliteit van uw rug in kaart. Door middel van trainingen op deze apparaten en specifieke oefentherapie wordt de belastbaarheid van de rug vergoot.

Daarnaast bespreken we welke factoren een rol kunnen spelen bij het ontstaan en aanhouden van uw rugpijn. Samen stellen we een plan op met een duidelijke doelstelling om u zo snel mogelijk van uw klachten af te helpen, zelfs als deze al weken of zelfs maanden aanhouden.
Wilt u klachtenvrij blijven? Voorkomen dat uw rugklachten terugkomen? Dan bent u bij Doornbos Gym aan het juiste adres. Onder begeleiding van ervaren trainers kunt u hier zo trainen. Op die manier voorkomt u dat uw klachten terugkomen en dat er zich geen nieuwe ongemakken ontstaan.

Uw rugpijn laten behandelen

Laat u niet meer beperken door uw rugpijn en maak nu een afspraak bij Doornbos Fysio Groep. Onze deskundige fysiotherapeuten verhelpen uw klachten op een professionele en persoonlijke manier. U kunt ons bellen op 076 - 57 200 57 of het contactformulier invullen.
Zelf alvast de eerste stappen zetten tot het verlichten van uw rugpijn? Dan bieden deze oefeningen wellicht soelaas!