Heup-, bekken- en bovenbeenpijn

Heup-, bekken- en bovenbeenpijn komt zowel bij mannen als bij vrouwen voor en is niet leeftijdsgebonden. Als u pijn aan het heupgewricht hebt, voelt u dat vaak in de lies. Bekkenpijn voelt u aan de voorkant van uw lichaam, ter hoogte van het schaambeen, aan de zijkanten of laag onderin de rug.
Heupklachten | Schepenhof Fysio

Mogelijke oorzaken van heuppijn

Heuppijn ontstaat vaak doordat het heupgewricht beschadigd is als gevolg van artrose aan het gewrichtskraakbeen. Door deze slijtage kan de heup minder makkelijk bewegen waardoor er mogelijk pijn ontstaat. Daarnaast kan ook door een verkeerde houding, of bijvoorbeeld zwangerschap, pijn in de heup ontstaan.

Mogelijke oorzaken van bekken- en bovenbeenpijn

Klachten of pijn aan de bekken of bovenbeen kunnen verschillende oorzaken hebben. Pijn aan het bovenbeen kan ontstaan door pijn aan de spieren, maar ook door spierkramp in de benen, zenuwpijn of overbelasting.

Klachten tussen de romp en de benen worden overgebracht door de bekkenring, die wordt gevormd door verschillende delen bot en gewrichten. Als de bekkenring instabiel is, kunnen daar klachten van komen.

Aanpak heupklachten door Doornbos Fysio Groep

In de meeste gevallen is beweging de beste en snelste behandeling van uw heupklachten. Bij Doornbos Fysio Groep kunt u rekenen op een persoonlijke en professionele aanpak waarbij wij u zullen helpen met diverse technieken en oefeningen ter stimulatie van het heupgewricht. Op deze manier streven wij ernaar om uw heupklachten zo snel en efficiënt mogelijk te behandelen.

We starten met een uitgebreid onderzoek waarmee we uw heup- of bekkenklachten goed in kaart brengen. Vervolgens bespreken we hoe de pijnklachten aan uw heupen of bekken zijn ontstaan en welke factoren hierbij een rol kunnen spelen. Ook geven we aan wat u zelf kunt doen om de klachten te verminderen of te voorkomen in de vorm van oefeningen.

Uit dit eerste gesprek volgt een behandelplan dat wij samen met u opstellen, geheel toegespitst op uw klachten. Met de oefeningen uit deze programma’s zullen de pijnklachten sterk afnemen of zelfs verdwijnen. Uiteraard bespreken we tijdens de behandeling altijd de voortgang en kunnen we op basis hiervan het behandelplan waar nodig aanpassen.
Wanneer uw heupklachten zijn verholpen, evalueren we samen de resultaten en adviseren we u over een eventueel vervolgtraject. Hierbij is een blijvend positief resultaat altijd ons streven.

Uw heupklachten laten behandelen

Ervaart u hinder van uw heupklachten en wilt u deze graag zo snel en efficiënt mogelijk laten behandelen? Bij Doornbos Fysio Groep werken we met zeer professionele fysiotherapeuten die u op een deskundige en persoonlijke wijze behandelen aan uw klachten.

Neem voor meer informatie of om een afspraak te maken telefonisch contact met ons op via 076 572 00 57. U kunt ook ons contactformulier invullen met uw vraag. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.