Kniepijn

Aanhoudende kniepijn kunt het best laten behandelen bij Doornbos Fysio. Kniepijn is bijvoorbeeld een aanhoudende pijn, een instabiel gevoel, stijfheid in het gewricht of zelfs een blokkering in de knie. Doornbos Fysio Groep begeleidt dagelijks cliënten met uiteenlopende knieklachten.
Kniepijn | Schepenhof Fysio

Mogelijke oorzaken van kniepijn

Kniepijn kan ontstaan door een acuut trauma of door overbelasting. Deze overbelasting is vaak gerelateerd aan sport, maar ook een dagelijkse activiteit als fietsten kan pijn veroorzaken dat voor een beperking zorgt.
Veel mensen hebben bij kniepijn de neiging om de knie te ontlasten of om een tijdje te stoppen met de activiteit die de klacht verergert. Onderzoek laat echter zien dat oefentherapie bij langdurige kniepijn een beter resultaat oplevert dan rust nemen.

De klachten kunnen op meerdere plaatsen voelbaar zijn. Denk aan de binnenkant van de knie, aan de meniscus of de achterkant van de knie. Diverse oorzaken kunnen daaraan ten grondslag liggen, zoals een versleten knie, overbelasting of slijtage aan de knie.
Voor elke patiënt ontwikkelen wij een behandeling op maat, gebaseerd op uw kniepijn. Zo krijgt u uw bewegingsvrijheid weer terug en kunt u wederom op een fijne manier sporten.

Aanpak kniepijn door Doornbos Fysio Groep

Bij Doornbos Fysio Groep kunt u rekenen op een persoonlijke en professionele aanpak. Uw kniepijn kan in één van onze praktijken in Breda worden behandeld.

Tijdens het intakegesprek brengen wij in kaart wat de aard van de kniepijn is en wanneer uw klacht verergert. Met geavanceerde onderzoekstechnieken en meetinstrumenten kunnen we onder andere zien wat u nog wel kunt, waar de pijn precies zit en in welke mate u wordt beperkt. Dat doen we bijvoorbeeld met behulp van de Contrex®, een apparaat waarmee we onder andere de kracht van de knie kunnen meten.

Na deze analyse stellen we samen met u een behandelplan op om snel en efficiënt uw kniepijn te verlichten of zelfs te laten verdwijnen. Hierin leggen we vast welke doelstellingen we hebben, wanneer we die denken te behalen en hoe we dat gaan doen. Hiervoor maken we gebruik van de programma’s die we ontwikkeld hebben voor veel voorkomende kniepijn. Die programma's spitsen we toe op uw mogelijkheden en persoonlijke doelen. We maken hierbij onder andere gebruik van behandelmethoden zoals:

Met de oefeningen uit deze programma’s zullen de pijnklachten sterk afnemen of zelfs verdwijnen. De algemene conditie van uw knie zal sterk verbeteren, waardoor u meer activiteiten pijnloos kunt doen. De verbeteringen kunt u direct versterken door te blijven bewegen. Dit kan op een verantwoorde en begeleide manier bij Doornbos Gym.

Voortgang en evaluatie

Wij streven naar een blijvend resultaat. Tijdens uw behandeling bespreken we met regelmaat de geboekte voortuitgang en stellen waar nodig de doelstelling bij. Ook bespreken we de oefeningen die u thuis doet om de behandeling te stimuleren.
Wanneer uw klacht is verholpen, sluiten wij de behandeling met een eindmeting en evalueren we samen de resultaten. Ook krijgt u een advies voor een eventueel vervolgtraject en voor het voorkomen van nieuwe klachten.

Uw kniepijn laten behandelen?

Doornbos Fysio Groep staat voor een actieve aanpak! Wij helpen u dan ook graag bij de behandeling van uw kniepijn. Maak eenvoudig een afspraak via het contactformulier of bel naar 076 572 00 57.
Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen, verwachten wij ook van u een actieve inzet. Een goede start is gemaakt met het uitvoeren van deze oefeningen!